Thursday, January 13, 2011

39,,

bila perkataan 'I LOVE U' diucapkan, adakah semestinya hanya perlu keluar dr mulut seseorang lelaki?

x semestinya bukan?, ia juga boleh terpacul keluar dr seorang rakan malahan mak dan ayah kita sendiri. tp pernahkah kita mengucapkan perkataan itu tiap-tiap hari kpd cik emak dan incik ayah kita??kadang-kadang tu kita rasa segan pula nk mengucapkannya bila berada di depan mereka kerana kita mmg sedar kita sayang akan mereka cuma xmampu meluahkannya.

tapi kenapa bila dgn brader boyf, kita mampu mengucapkan beribu kali malahan xterkira lagi-lagi bila sedang hangat bercinta. setiap kali di hujung talian, maka terluahlah 3 patah perkataan berikut.walaupun sy xmempunyai brader boyf lg tp keadaan di sekeliling menyedarkan sy. pabila melihat rakan-rakan sebaya bergayut di telefon dgn pacar masing-masing, khusyuk beno teman nengok. bergayut 24jam dgn brader boyf boleh pula tp dgn mak dan ayah xsampai 5minit pun. bole buat super savers semata-mata mahu bergayut tp terfikirkah kalian bahawa ibu bapa tu juga penting dalam hidup kita,malahan lebih penting dari segalanya..

cinta tu hanya sementara, pemberian perasaan cinta itu datang dari DIA.
DIA juga mampu untuk mengambilnya bila-bila masa sahaja tatkala kita leka dan juga alpa.

dan sy sedar, perkataan 'I LOVE U' itu xperlu diucapkan selalu pabila kita tahu dalam hati dia mmg sayangkan kita. i know deep in ur heart, u always care about me.
walaupun berjauhan, percaya itu yg penting. trust each-other and remember, jgn segan-silu mengatakan 'I LOVE U' itu kpd cik mak dan incik ayah kita sementara mereka masih hidup ni.
nnt jgn menyesal di kemudian hari bila mereka tiada.

*p.s: sy belajar erti kasih dan sayang dari dia.terima kasih! i'll always miss u. ;)


ikrima zainudin

No comments:

Post a Comment